Integreren!!!!!! ;);)

Mates!!!

Hoop dat alles goed met jullie gaat!

Al weer meer 3 weken zit ik in het zonnige Perth. Ik geloof dat ik al aardig begin te integreren:

- Zo kijk ik al eerst rechts en dan links bij het oversteken dit in plaats van het nederlandse eerst naar links en dan naar rechts kijken (OK soms sta ik nog bij de bushalte te wachten aan de verkeerde kant van de weg... en kom ik er pas achter als de bus eraan komt, dat ik toch écht de andere kant op moet...

Tongue out
)

- Ik vind het al koud als het onder de 20 graden is. Dan loop ik te bibberen met vestjes aan en een lange broek (waaah wat moet ik als het hier winter wordt in juni????!!!).

- Ik zeg al standaard ‘hey how are ya' tegen alles en iedereen.

- Ik kan me nu soms al woorden niet herinneren in het nederlands... (aii)

- Als ik in de stad loop vragen mensen mij vaak de weg (zie ik er zo Aussie uit???).

- In de kroeg drink ikaustralisch bier (naam vergeten, dat wel..)en in het hostel australische wijntjes.

- Ik heb al stap 1 te genomen om een surfbabe te worden; een billabong short gekocht. (ik weet toch nog steeds niet of dat zoutwaterhappen wel aan mij besteed is, maargoed ik ga het minstens 1x proberen).

Mijn vrije tijd kom ik nog steeds lekker door met stranddagjes, luie middaagjes in het park (Kings Park: gigantisch park met mooie uitzichten!) avondjes in de kroeg compleet met live music en avondjes koehandel (jaja ik heb het oerhollandse spel mee!) in het hostel.

Waren we gister op het strand.. Scarborough beach (erg mooi trouwens!!) en ja hoor wéér een sharkalarm... Het duurde ongeveer 20 minuten tot ze de hamerhaai van 2 meter.. weggejaagd hadden. En dan gaat iedereen weer vrolijk het water in alsof er niks aan de hand is.

Stage wordt steeds leuker, omdat ik nu ook steeds meer mag doen. Vind het erg leuk dat ik elke twee weken weer ergens anders sta, dat maakt het lekker afwisselend, maar aan de andere kant heb je dan wel weer steeds een paar dagen nodig om te wennen aan de mensen en de apparatuur. (maar het voorkomt dat er een sleur in komt!). Collega's zijn ook erg aardig en de dagen vliegen echt voorbij.

Verder kan ik mededelen dat na uren internet afspeuren, telefoontjes plegen, huizen bezoeken in de middle of nowhere en m'n nummer geven aan compleet vreemdelingen, ik dan nu toch eindelijk een kamer heb gevonden

Laughing
. Het duurde even, maar dan heb je ook wat! Als het goed is kan ik aanstaande zaterdag ‘verhuizen', dus ik ben helemaal blij!

Het is een huis redelijk dicht bij het centrum (voor de Perth-begrippen zegmaar) en compleet met tuin én BBQ en een mooi uitzicht over de stad, dus ben helemaal gelukkig. Als ik eenmaal gesetteld ben is het tijd om leuke dagjes en weekendjes weg te plannen! Kan niet wachten om even de stad uit te gaan!

Ik hou jullie op de hoogte!

(hou mij ook op de hoogte met alle updates!!!!)

Cheers!

Reacties

Reacties

romer en moors 'a.k.a. de dronke harry's

Ha die pon...

integratieprocesje komt dus al aardig op gang....maar ja volgens mij kan iedereen wel wennen aan strand compleet met sharkalarms dat natuurlijk weer wel, barbecues, en australisch beer!
Wij missen je hier..gelukkig worden we soms aan je herinnerd in het mooie grunn..zoals gister toen we moes op het terras tegenkwamen!!

nou houdieeee sheila en heerlijk dat je een nieuwe kamer hebt...daar kom ik in mei als surfbabe graag heen om een australisch wijntje in je achtertuin te drinken!!
xxxxxxxx

Gerry

Dag Jonne,

wat klinkt het allemaal goed, en wat een mooie foto's. ik ben ook heel benieuwd hoe je nieuwe kamer er uit ziet. ik vind het prachtig om te lezen dat het zo goed met je gaat. Succes en ik hou je in de gaten,

liefs Gerry

Kim

Heey Jonne, wooow ik ben zoooo jaloers. Gelukkig heb je het leuk daar! Het klinkt in ieder geval alsof je al helemaal geintegreerd bent!
Hier is alles grauw, lelijk en koud. Daar wordt je wel blij van toch;) Heel veel plezier nog daar!
Liefs Kim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!