Vakantie!

Haaaaai!!!

Zo het is alweer en tijdje geleden dat ik een update heb gedaan en dus hoog tijd! want met een prima tussentijdse stage-evaluatie en m'n zonnige vakantie achter de rug is hier nu de echte herfst ingetreden. Compleet met regenbuien waar je u tegen zegt en een windkracht die ik nog wel ken van een plek die Nederland heet...

Twee weken geleden is lieve vriendinnetje Nynke aangekomen, al ging dat niet helemaal soepel: in het verkeerde hostel beland...(is erg lastig als er meerder YHA-hostels in en om Perth zijn!). Na eindelijk gesetteld te zijn in hetzelfde hostel kwam ik met het grandioze idee om Perth per fiets te ontdekken (maar dan zonder kaart én Perth is grooot) wat af en toe wat extra highlights opleverde zoals woonwijken en industrieterreinen. De onderhand ongetrainde hollandse fietskuitjes werden flink op de proef gesteld, maar de uitzichten en ondergaande zon waren de omwegen waard!

Na een paar dagen Perth zijn we richting het noorden tot aan Exmouth gegaan met een tour (we durfden het niet aan onze eigen campervan te huren met al die rondspringende kangeroe's!). Veel dingen gezien en gedaan, maar toch blijven de afstanden echt gigantisch die je af moet leggen! Maar het was het waard...foto's spreken voor zich denk ik...

Een van de highlights was toch wel het snorkelen met mantarays; en wij hadden een snelle. met de snorkel vol zeewater zwemmend in versnelling 6, probeerde iedereen de gids die dan boven de mantaray zwom bij te houden, maar na 5 minuten was meer dan de helft al buitenadem afgehaakt (sprinten met een snorkel werkt niet). Gelukkig ging poging twee beter; we konden er gewoon rustig achteraan zwemmen en hij ging zelfs koppeltje duikelen! Een dag later hebben we tijdens het snorkelen een aantal schildpadden en 2 haaien gezien(!!) ze schijnen ongevaarlijk te zijn...

De groep was gezellig en nadat Nyn en ik een nacht een kamer hebben gedeeld met een engelse jongen hebben werden we ‘the mean dutch girls' genoemd... en we snappen niet waarom.. (het heeft er waarschijnlijk iets mee te maken dat we zijn gesnurk hebben opgenomen op video...)

De laatste avond hebben we op een farm geslapen en kangeroe-stoofpot gegeten. Wie nog durft te zeggen dat ik een gronings accent heb moet maar even met boer Reggie en z'n vrouw praten! is namelijk erg verwarrend als je er heen moet bellen omdat je telefoon nog onder het kussen op de farm ligt... (ben nu wel weer bereikbaar hoor..).

Momenteel aan het genieten van vrije tijd en gezelligheid. De laatste dagen worden gevuld met sportschoolbezoekjes (overdosis chocola en ijsje op de vakantie!) en af en toe een dagje weg om kangeroes te voeren in een wildlifepark bijvoorbeeld...

Lieverds hoop dat alles goed met jullie gaat!!

Dikke knuffels

Jon

Lian

He schat!

Klinkt leuk allemaal, op dat herfsterige stukje na... ;) ik verlang naar zomer namelijk en sommige dagen lijkt het de goede kant op te gaan! :D

Nog eventjes en dan zit stage er alweer op. Geniet ervan mok en we hebben contact.

Dikke kus van Bennus!
..en van mij natuurlijk...

kuske!

moorsje

liefje, klinkt super leuk wat jullie daar hebben gedaan, twee echte dolly's bij elkaar ;) Veel plezier nog met alles en nogmaals voorzichtig zijn met die haaien hoor, ik vertrouw het maar niks !!!!!
Kussss

jack

hey jonne!, het ziet er allemaal erg jaloers makend uit wat je allemaal ziet en doet daar!!! de foto's van het snorkelen en de dolfijnen voeren zijn echt supper!! en je hebt gewoon in het wild manta's gezien!!meeste mensen die op de mooiste plekjes duiken hebben dat nog nooit gezien en jonne ziet ze bij het snorkelen! ge-wel-dig! bel je gauw even weer. tot die tijd heel veel plezier!! geniet er van!!de tijd gaat zo snel voorbij. liefs en groetjes, X

Ingrid Alkema Nagel

Jonne,
we genieten van je verhalen en de foto's zijn prachtig. Ik waan me af en toe weer in Australië.
De stranden, de wandelingen in de natuur,skippy, BBQ roadtrain etc. Prachtig !
Hele mooie weken toegewenst en met je stage komt het ook goed lees ik.