Sneeuw!

Grapje... het sneeuwt hier niet hoor (het sneeuwt hier namelijk nooit)... maar het is wel koud soms (zegmaar t gevoel dat elk moment zou kunnen gaan sneeuwen...). De winter hangt in de lucht! Nachten van 5 graden zijn geen uitzonderingen meer... brrrrr!!

Hoop dat alles goed gaat met iedereen in Holland!... m'n mailbox is verdacht leeg de laatste tijd... is iedereen van t mooie weer aan het genieten ofzo??!!;)

Heb alweer vier weekjes stage achter de rug sinds m'n vakantie... lekker cliche: maar wat gaat de tijd toch snel!

Vrije momenten worden gevuld met over gezellige marktjes slenteren, boeken lezen op het terras in t zonnetje met extra large cappuccino's, bioscoopjes (geen uitzondering hier dat je met z'n 4-en in de bios zit, heel apart!), culturele middagjes en af en toe een avondje op stap of een drankje hier en daar. Waar ik me trouwens erg over verbaas hier is dat ze hier veel restaurantjes en eetcafetjes hebben met heel groot BYO op het uithangbord. Ofterwijl: Bring Your Own (alcohol). Dat is toch waar ze het meeste aan verdienen? Waarom snap ik dat niet? Maar ja snap wel meer niet; koffie in de trein is een 60 dollar boete, maar met je auto door een drive trough bottle shop is de normaalste zaak van de wereld... zou toch zeggen dat champagne in de auto meer kapot maakt dan een koffie in de trein.. maar ach. gekke ozzie's!

Laatst een dagje op wijntour geweest naar de Swan Valley (ong 50 km van Perth vandaan). Was erg leuk... begonnen om een uurtje of 10 al met de eerste wine-tastings en kaasplankjes en daar kwam geen eind aan! Maar het blijft toch eigelijk een maffe bezigheid: bus uit, wijnproeven, bus in, naar de volgende winery, bus uit, wijnproeven, bus weer in, naar de volgende... maar naarmate de dag vordert krijg je er steeds meer lol in... (rara hoe kan dat??!!)

Verder moet ik zeggen dat het hier in Aus steeds meer op een normaal, echt (haha) leven begint te lijken, met uitzondering van het hostelleven dan (levert soms nog wel hilarische moment op, sommige mensen zijn echt raar!).

Nou lieve mensen in Australie is het niet altijd warm! In Australie kan het verrekte koud zijn! (zo die mythe is de wereld uit!). Tis echt stampotboerenkool met Hema-worst-weer, dat kennen ze niet hier... en als ik met een tintje terug wil komen, moet ik gebruik gaan maken van andere middelen vermoed ik (ik dek me nu dus alvast in dat ik met spierwitte beentjes terug kom en daar hoeven jullie me dan dus niet aan te herinneren!!).

mis jullie!

knuffels!

Liefs Jon

Reacties

Reacties

Liannepanne

He schat!

Leuke verhaaltje weer! Ga zo nog even je foto's bewonderen :D Hier vanaf dinsdag zomerse temperaturen....werd tijd niet? Jij mag niet klagen..hebt bijna geen winter gehad dit jaar ;)

Nog maar 2 maandjes en dan ben je weer terug...mis je laif!

Tot snel!

Dikke smokker

Yazz

(L)

gea

Hey Jonne ,alles goed?je leuke verhaaltjes geschreven.dat het steeds leuker wordt als je een dag gaat wijnproefen dat is te begrijpeog twee maandjes en dan ben je al weer terug.het gaat toch wel snel.
Groetjes Gea,en nog een leuke tijd daar.

ireen

Hey mopje, leuk verhaaltje!! klinkt allemaal weer erg goud!! mis je wel hoor dol en hoop dat we snel keertje kunnen skypen jaaa!! enjoy!!

Kusssskus

romer

ha schatje

Blij dat je nog aan het genieten bent,,romertje mist je soms wel hoor!!
het is al bijna aftellen he?!! Ik ben nu in vietnam!! erg mooi en veel franse invloeden door koloniale verleden dus heerlijke stokbroodjes en croissants met brie zeg ik hahaha..
Het is hier trouwens veels te plakkerig en vies warm dus breng die sneeuw hier maar heen!!

liefs!!

Kim

Hey Jonne! Kut gevoel he, dat je weer dat het hier nu warmer is dan in Australie... Ik heb daar toen ook vrieskou gehad hoor, net toen er in NL een dikke vette lange hitte golf was....Omgekeerde wereld:S Maar ik lees dat je over 2 maanden al weer terug bent:O Dat gaat echt snel, niet normaal!
Geniet nog even flink en ga anders nog even 10 dagen naar Indonesie ofzo, tegen die witte beentjes;)
Liefs

jack

hey jonne!,blijft erg leuk je verhaaltjes en foto's te lezen en te zien! hier is het idd nu volop zomer aan het worden,maar dat werdt ook wel eens tijd.gister heeft de waddenzee net als bv het great barrier reef de status van wereld erfgoed gekregen.dit moet erg veel toeristen gaan geven! het is blijkbaar een uniek gebied in de wereld? als we ondanks dit ergens in augustus of begin september gewoon een geitenkaas salade en een wijntje bij de marlijn kunnen blijven bestellen,vindt ik het allemaal prima!! geniet er nog mooi even van in australie!!! liefs en groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!